Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

P96e34t54r 97H92a89n56n12i15g

28. 5. 2018 10:18

Informace, které se zdají být pro praktický život zbytečné, se v průběhu dalšího života ukáží jako přínosné. Příklad z mého života: vůbec mne nezajímala matematika, ale jako žáka, který bylo ve vyučovací hodině pozorný a neroztěkaný jsem z ní vždy měl za 1. (Můj syn se stal renomovaným matematikem, profesorem na prestižní univerzitě v USA). Já jsem jakoby matematiku v životě nepotřeboval, ale na Hudební akademii múzických umění mě profesor chválil za vždy přehledné matematické uspořádání mých děl (symfonie atd.) Pak jsem se v nějakém naučném pořadu dozvěděl, že korespondence mezi matematikou a kompozicí je naprosto přirozená. Dobrý matematik je dobrým skladatelem (pokud se jím stane) a naopak hudebně nadané dítě se může stát špičkovým matematikem (můj syn jako dítě vyhrával celostátní soutěže ve hře na violoncello). Čili nic, co se vám dostane do hlavy v základní škole se fakticky nevytratí.

0 0
možnosti
Foto

P41e48t78r 74H34a29n75n35i48g

28. 5. 2018 10:22

Ještě bych se přimlouval za znovuzavedení latiny na gymnáziích. Umíte-li latinu nacházíte příbuznosti ve všech románských jazycích a navíc i v angličtině.

Proč se nám zdají velké osobnosti minulých let nedostižné? Měly základ ve všeobecném vzdělání. Na rozdíl od našich dob, kdy je dostupnost informací enormní, ale orientace v nich minimální.

0 0
možnosti

Mohu vás ujistit, že ze základních škol děti se znalostmi jazykovědců nevycházejí, ba umějí mnohem méně než ty před patnácti dvaceti lety.

Důvodem je asi to, o čem píšete: zbrkle, ve spěchu se probere kvantum vědomostí a dovedností, ale procvičuje a opakuje se velmi málo (protože je potřeba probrat další učivo) a pamětné učení pokládáme za "tupé biflování".

0 0
možnosti

"Opakování je matka moudrosti"

0 0
možnosti

Nastesti jenom v Cechach a ne v celem Cesku.

0 0
možnosti

Napsala jste "Děti se učí zbytečně moc informací, které díky jejich objemu nejsou schopny řádně procvičit...". Toto jsem si myslel na základní škole před cca 50 lety. Takže pokrok se nekonal.

.

0 0
možnosti

Jenže před padesáti lety nebyl objem těch požadovaných vědomostí tak obsáhlý a podrobný, jako dnes. V dějepise stačila znalost data výstřelu z Aurory, v zeměpisu znalost pár sovětských republik, v chemii -ný, -natý, -itý, -ičitý ... :-)

1 1
možnosti

Samozřejmě máte pravdu. Jenže vžijte se do učitele, který touto frontální přípravou prošel od základky po vejšku. Nadšenec změny vyhledává a snaží se je praktikovat, ale kolik procent nadšenců ve školství je? Zatím se do školství lijí peníze na platy učitelů a nějak se očekává, že to platy vyřeší, ale nevyřeší. Osvíceného ministra jest nutně zapotřebí, ale kdy a zda vůbec se ho školství dočká, je ve hvězdách

0 0
možnosti

Jo, presvedcuji se zde temer denne, co zde dokazi vypotit nejeny absolventi vysokych skol, ale dokonce i vysokoskolsti docenti, neprestavam zasnout. Ale potvrzuje se stare ceske prislovi, ze ani rubl nezapacha.

0 0
možnosti
  • Počet článků 36
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2374x
Speciální pedagožka se zájmy v oblasti výchovy, vzdělávání, současných pedagogických problémů a mezilidských vztahů. S praxí ve speciální i běžné ZŠ. Tak trochu knihomolka,cestovatelka, sportovkyně, ale zejména pisatelka.

 

Seznam rubrik